img

Objawy zakwaszenia organizmu

W zdrowym organizmie poziom pH krwi jest na poziomie zasadowym, a więc w granicach 7. Wartości poniżej pH 5 oznaczają, że organizm będzie mocno zakwaszony.

Jaki są objawy zakwaszenia organizmu. Co robić, by nie dopuścić do zakwaszenia. Zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej Stosowanie zrównoważonej diety to klucz do wymarzonej sylwetki. Wiele osób decyduje na zmianę nawyków żywieniowych. Modyfikacja diety będzie możliwa przez zwiększenie ilości zdrowych tłuszczy oraz białek. Jednak zmiany, które nie będą umiejętnie prowadzone mogą doprowadzić nawet do pogorszenia samopoczucia. W zdrowym organizmie poziom pH jest lekko zasadowy, a wiec będzie nieco ponad 7. Problemowe będą wartości poniżej 5, ponieważ to będzie oznaczać stan zakwaszenia organizmu. Jeśli chodzi o produkty, które będą zakwaszać organizm to miedzy innymi wymienić można białe pieczywo, kasze gryczaną, mięso, ryby, cukier biały, ser żółty, płatki owsiane, napoje gazowe, soki słodzone, kawę, herbatę czy makarony z białej mąki oraz pszenne produkty.

Objawy zakwaszenia organizmu

Jeśli chcemy ocenić swój organizm warto będzie zbadać poziom pH moczu. Jeśli chodzi o inne objawy, które mogą być niepokojące to będzie to między innymi ciągłe przygnębienie i zmęczenie, brak sił witalnych, problem z intensywnym zapachem moczu, ból w okolicach układu moczowego. Zaczną się także pojawiać problemy z układem pokarmowym, zaparcia, wzdęcia, nadkwasota oraz zmiany na skórze takie jak wysypki, wypryski, gorsza cera, wydzielane się sebum. Może spadać popęd płciowy, będą się pojawiać bóle mięśni i stawów. W przypadku osób, które ćwiczą będzie istnieć problem związany z nadmiernym gromadzeniem się kwasu mlekowego, mniejsza odporność organizmu.

Jak się odżywiać, aby nie doprowadzić do zakwaszenia organizmu?

Jeśli chcemy unikać zakwaszenia przede wszystkim należy zmienić odpowiednio swoją dietę, powinniśmy przede wszystkim spożywać racjonalnie takie produkty, które mogą powodować zakwaszenie a więc wszystkie wymieniane wcześniej składniki. Zamiast nich włączyć będzie można między innymi ryż brązowy, pieczywo pełnoziarniste, olej lniany, nabiał czy cukier brzozowy.

Paulina

Uwielbia zdrowie jedzenie i aktywny tryb życia.

Zobacz również