img

Uciec przed zakwaszeniem

Na problemy z zakwaszeniem organizmu może cierpieć nawet około 80% Europejczyków.

Powoduje to osłabienie, podatność na infekcję, senność czy problemy ze skórą i włosami. Może się także stać przyczyną zaparć czy biegunek. Chodzi o zakwaszenie organizmu a więc zaburzoną równowagę kwasowo – zasadową. Do zakwaszenia organizmu dochodzi na poziomie komórek, gdzie zachodzi wiele różnorakich reakcji. Organizm potrzebuje odpowiedniego poziomu pH krwi między 7.35 a 7.45. Powinno więc być lekko zasadowe. W organizmie wytwarzane są produkty zdolne do zakwaszania i alkalizowania. Problemy będą się zaczynać w momencie, gdy zakwaszone składniki zaczynają przeważać. Oczywiście można walczyć z tymi problemami poprzez zwiększone wydzielenie CO2 przez płuca.

Przyczyny zakwaszenia organizmu

Bardzo często na zakwaszenie będzie wpływać brak aktywności fizycznej, stres, szybkie tempo życia. Mamy różne czynniki, które sprawią, że nasz organizm nie będzie sobie odpowiednio radził. Dużą rolę w zachowaniu równowagi kwasowo – zasadowej będzie miało także żywienie. To jakie składniki pojawią się w naszym organizmie będzie bardzo ważne. Produkty, które mają dużo sodu, potasu czy wapnia będą działać alkalizująco natomiast fosfor, chlor czy siarka zakwaszająco.

Produkty, które zakwaszają organizm: jaja, mięso, wędliny, ryby, sery, produkty zbożowe, polerowany ryż, tłuszcze, słodycze, słodkie napoje gazowane, kawa, czarna herbata, alkohol.

Produkty odkwaszające organizm: kasza gryczana i jaglana, surowe mleko i śmietana, warzywa (zwłaszcza: cukinia, szpinak, bakłażan, rzodkiew, buraki, brokuły, marchew, seler, pomidor), większość owoców (zwłaszcza: kiwi, arbuzy, banany, brzoskwinie, cytrusy, truskawki, maliny), migdały

Jak widać po tym wcale nie będzie tak, że produkty zakwaszające organizm są kwaśne w smaku. Zakwaszać będzie nas to co powstanie po ich rozkładzie. Jak uniknąć zakwaszenia organizmu Systematyczne wprowadzenie produktów zakwaszających do naszego organizmu będzie prowadzić do jego destrukcji. Rozwiązaniem nie będzie ich całkowite eliminowanie. Należy starać się o zachowanie umiaru oraz równowagi. Uważa się, że najlepszy stosunek to mniej więcej 80% zasadotwórczych składników oraz około 20% zakwaszających.

Jak to osiągnąć?

Wydaje się, że kluczową sprawą będzie zawsze unikanie takich posiłków, które są wysokoprzetworzone. Należy unikać nadmiaru mięsa, kawy, herbaty i oczywiście alkoholu. Ważne będzie także dbanie o to, by odpowiednio nawadniać swój organizm. Dodatkowo poziom kwasu często się zwiększa przez diety odchudzające, dlatego na tego typu działania również będzie trzeba w jakieś mierze uważać.

Paulina

Uwielbia zdrowie jedzenie i aktywny tryb życia.

Zobacz również