img

Zakwaszenie organizmu – jak mu zapobiegać?

Jeśli mamy podejrzenie, że nasz organizm jest zakwaszony to lepiej sprawdźmy dokładnie wszystkie objawy lub też zróbmy analizę krwi.

W przypadku potwierdzenia diagnozy o zakwaszeniu organizmu, każdy powinien zastosować kilka reguł które poprawiają stan zdrowia i zapobiegną dalszym negatywnym zmianom. Przede wszystkim należy zmienić nawyki żywieniowe, a w tym najbardziej kilka podstawowych zmian: - odpowiednio nawadniać organizm, czyli wypijać minimum 2 do 3 litrów wody mineralnej wysokiej jakości. Dobrą wskazówką jest to, ze przynajmniej raz dziennie powinniśmy wydalać mocz niemal przezroczysty po dużej ilości spożytej wody.

Nie powinno się popijać posiłków, wodę popijamy małymi łykami po pół szklanki na raz. - spożywać jak najmniej mięsa wieprzowego oraz jego przetworów, ponieważ w dużej mierze przyczynia się do zakwaszenia organizmu, - przed położeniem się do snu nie należy jeść białka ani owoców, - posiłki powinny być regularne, najlepiej 5-6 dziennie, powoli przeżuwane i rozgryzane starannie, - unikajmy dużej ilości soli oraz cukru, czyli wysoko przetworzonej żywności takiej jak konserwy, sosy i zupy w proszku, przyprawy typu „warzywko” oraz słodyczy, gdzie jest olbrzymia porcja cukru, - najlepiej jest ograniczyć do minimum spożycie alkoholu i nikotyny, ale także kawy i czarnej herbaty, - wprowadzić w swoje życie ruch fizyczny w każdej postaci, od spacerów, poprzez jazdę na rowerze, pływanie, jogging, zajęcia fitness, taniec czy siłownia.

Każda forma ruchu sprzyja naszemu zdrowiu. Każda z tych zasad prowadzi przede wszystkim do usunięcia przyczyny zakwaszenia organizmu. Jak wskazuje wiele badań naukowych, bardzo dużo zalecanych terapii leczniczych zawodzi, ponieważ lekarze nie biorą pod uwagę zakwaszenia organizmu i jego przyczyn. Jeśli zaczynają się problemy, znajdźmy przyczynę i terapię zacznijmy od jej usunięcia. Niestety pierwiastki kwasotwórcze znajdują się w większości spożywanych przez nas produktów. Produkty o odczynie zasadowym to owoce i warzywa, oraz nabiał.

Cała sztuka polega na tym aby zachować równowagę kwasowo – zasadową poprzez zrównoważona dietę. Wskazane jest, aby w codziennej diecie przeważały produkty o odczynie zasadotwórczym, przeciętnie od 20 do 80% dziennej racji. Wynika to z tego, że zdolności alkalizowania warzyw, owoców i nabiału, są mniejsze od wpływ czynników kwasotwórczych.

Paulina

Uwielbia zdrowie jedzenie i aktywny tryb życia.

Zobacz również